logo
Logo Mijn Geldkompas wit
  • Dit doen wij
  • Klantverhalen
  • Over ons
  • Aanmelden
  • Cliënt omgeving
  • Zoeken
  1. Home
  2. Support
  3. Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag voor Mijn Geldkompas? Misschien is die al eerder gesteld en hebben we het antwoord al voor je. Kijk daarvoor in de lijst hieronder.


Cliënten

Wanneer kan ik jullie bereiken?

Je kunt ons van maandag t/m vrijdag tussen 08:30 – 12:30 uur bereiken door te bellen naar 0172-796857. Je kunt ook een mail sturen naar administratie@mijngeldkompas.nl.

Kan ik een automatische betaling afgeven?

Je kunt geen incasso instellen op je zakgeldrekening. Wij kunnen wel een automatische incasso instellen op je beheerrekening.

Wat moet ik doen als ik mijn pinpas kwijt ben?

Als je je pinpas kwijt bent, neem dan direct contact op met ons (kan ook via je begeleiding) door te bellen naar 0172-796857 of te mailen naar administratie@mijngeldkompas.nl. Wij regelen dan alles verder.

Wat moet ik doen als ik post krijg over geldzaken?

Alle post over geldzaken moet je (alleen als je bij ons bent aangesloten natuurlijk):

  • doorsturen naar Mijn Geldkompas (naar onderstaand adres)
  • mailen naar administratie@mijngeldkompas.nl
  • langs brengen op ons kantoor (zie onderstaand adres)

Mijn Geldkompas
TAURO gebouw, 3e verdieping
Europalaan 16
2408 BG Alphen aan de Rijn


Vertegenwoordigers / ouders

Wanneer krijg ik de Rekening & Verantwoording?

De Rekening & Verantwoording ontvangt u jaarlijks in de maand februari.

Hoe vaak krijg ik een financieel overzicht?

Bewindvoerders en curatoren ontvangen een financieel overzicht (als opdrachtgever van Mijn Geldkompas bij Budgetbeheer).

Vanaf eind 2021 is het mogelijk voor opdrachtgevers om een inlog te krijgen van het dossier software systeem. Hiermee kunnen zijn altijd inzage krijgen in de financiën van de cliënt die bij hun onder bewind of curatele staat.

Hoe kan ik me aanmelden bij jullie?

U kunt zich aanmelden bij Mijn Geldkompas door:

  • te bellen naar 0172-796857 of
  • te mailen naar administratie@mijngeldkompas.nl of
  • het aanmeldformulier in te vullen op onze Aanmelden pagina. Hier vindt u ook meer informatie over onze aanmeldprocedure.

Ben ik als naast-betrokkene beslissings-bevoegd over de financiën van mijn familielid?

Als Mijn Geldkompas de bewindvoerder is dan beslist zij over de financiën van de aangesloten cliënt. Zij moet zich ook verantwoorden bij de Rechtbank.

Wie kan beslissen over de financiën van een cliënt?

Alleen de bewindvoerder of curator van een cliënt kan bijvoorbeeld tekenen namens de cliënt als deze volwassen is. Bijvoorbeeld om een ander zaken te laten beheren voor de cliënt, zoals wij doen bij Budgetbeheer.

Waarom krijg ik geen financieel overzicht als mentor zijnde?

De rechtspraak is hier helder in: alleen de bewindvoerder of curator heeft inzage hierin. Ook als de cliënt van een ontwikkelingsniveau is dat hij/zij geen toestemming kan geven voor inzage. Het is wel zaak dat er een goed overleg is tussen mentor en bewindvoerder/curator zodat de mentor zorginhoudelijke wensen waar kosten aan verbonden zijn kan voorleggen aan de bewindvoerder/curator.


Begeleiders

Wat moet ik doen met facturen van cliënten die zijn aangesloten bij Mijn Geldkompas?

Als je deze al ziet, dan graag doorsturen naar Mijn Geldkompas naar onderstaand adres (met akkoord zodat wij weten dat de uitgave echt gedaan is). Facturen in ieder geval niet via de Webkas betalen/inboeken!

Mijn Geldkompas
TAURO gebouw, 3e verdieping
Europalaan 16
2408 BG Alphen aan de Rijn

Hoe kan ik de begroting van de cliënt checken met de uitgaven?

Hoe de uitgaven, die je hebt gedaan voor een cliënt zich verhouden tot de begroting van die cliënt kun je in het webkas-bankboek zien van Bizon. Iedere begeleider, die door de instelling daartoe bevoegd is, kan in Bizon via ‘webkas light’ inzage hebben.

Wie beslist over uitgaven ten behoeve van de cliënt die niet zijn begroot?

Dat beslist de bewindvoerder/curator. Altijd vooraf. Bedragen boven de € 1.500,00 moet de bewindvoerder/curator altijd voorleggen aan de kantonrechter. Na een afgegeven machtiging kan pas de uitgave worden geautoriseerd. Hier geldt ook weer: Mijn Geldkompas betaalt de factuur. Facturen in ieder geval niet via de Webkas betalen/inboeken!

Zie hiervoor het Formulier Aanvraag Boven Begroting Mijn Geldkompas (PDF).

Mogen anderen toestemming geven voor een uitgave ten behoeve van de cliënt?

Alleen de bewindvoerder of curator mag toestemming geven voor een uitgave. Het komt regelmatig voor dat andere ( betrokkenen) toestemming geven voor een uitgave. Denk hierbij aan een mentor ( wettelijk vertegenwoordiger op gebied van welzijn) of familieleden. Vaak met de beste intenties, maar niet toegestaan. Er kan altijd contact gezocht worden met de bewindvoerder/curator in voorkomende gevallen.

Waarom geeft Mijn Geldkompas geen toestemming voor extra uitgaven bij ‘Inkomensbeheer’?

Dat beslist de bewindvoerder/curator. Bij ‘Inkomensbeheer’ is Mijn Geldkompas uitvoerend en niet beslissend. Er is dan een opdrachtgever die beslissingsbevoegd is.

Het is dus zaak goed in het CVO op te nemen wie de wettelijk vertegenwoordigers zijn op gebeid van financiën en op gebied van Welzijn.


Staat je vraag er niet bij?

Staat je vraag er niet bij, stel deze dan via ons vragenformulier of neem dan contact met ons op. Je kunt ons van maandag t/m vrijdag tussen 08:30 – 12:30 uur bereiken door te bellen naar 0172-796857. Je kunt ons ook mailen via administratie@mijngeldkompas.nl.


Suggestie?

Heb je een suggestie voor ons? Bijvoorbeeld door het antwoord op een vraag aan te passen of een nieuwe vraag toe te voegen? Mail deze dan naar administratie@mijngeldkompas.nl.


Meer over Mijn Geldkompas

Contact

Mijn Geldkompas, budgetbeheer bewindvoering mentorschap en curatele voor mensen met een verstandelijke beperking

Downloads

Mijn Geldkompas, budgetbeheer bewindvoering mentorschap en curatele voor mensen met een verstandelijke beperking

Klachten reglement

Mijn Geldkompas, budgetbeheer bewindvoering mentorschap en curatele voor mensen met een verstandelijke beperking

Nieuws

Mijn Geldkompas, budgetbeheer bewindvoering mentorschap en curatele voor mensen met een verstandelijke beperking

Stel je vraag

Mijn Geldkompas, budgetbeheer bewindvoering mentorschap en curatele voor mensen met een verstandelijke beperking
Samen zorgen voor geld en welzijn

Bel of mail ons gerust

Heb je een vraag over onze activiteiten? Neem contact op met ons. We maken zo snel mogelijk tijd voor je vrij!

(0172) 79 68 57

administratie@mijngeldkompas.nl

Telefonisch zijn we bereikbaar op ma t/m vr van 08:30 - 12:30 uur. Mails lezen we ma t/m vr van 09:00 - 17:00 uur.

Mijn Geldkompas

VacaturesNieuwsContactAanmelden

Support

Veelgestelde vragenStel je vraagKlachtenreglementDownloads

Mijn Geldkompas is aangesloten bij

© 2025 Mijn Geldkompas - Alle rechten voorbehouden   |   Privacyverklaring   |   Cookies   |   Disclaimer
© 2025 Mijn Geldkompas - Alle rechten voorbehouden   |   Privacyverklaring   |Cookies   |   Disclaimer
Website door Hellopixels   |   Fotografie door Chantal Spieard Fotografie en Isabeauphotography (Team)