Mijn Geldkompas geeft tweemaal per jaar een nieuwsbrief uit voor bewindvoerders, mentoren, curatoren en naastbetrokkenen van haar cliënten. Voor u ligt de nieuwsbrief voorjaar 2019. De nieuwsbrief wordt ook gezonden aan Raad van bestuur, directeuren, zorgmanagers en woonlocaties van Ipse de Bruggen. Wij wensen u veel leesplezier!
Inhoud van deze nieuwsbrief
- Inleiding
- Nieuw adres Mijn Geldkompas
- Rekening & Verantwoording 2018
- Mentorschap en Curatele
- Samenstelling Bestuur Mijn Geldkompas
Inleiding
Bij het schrijven van deze inleiding heeft Mijn Geldkompas haar nieuwe onderkomen betrokken. Het is nog even wennen om een andere route te nemen naar je werk. Wanneer ik uit het raam kijk is er een ander uitzicht ook. Naast de lichte weemoed over wat is geweest, overheerst de zin in wat komen gaat. We zijn erg blij met onze nieuwe werkplekken en locatie, een volgende stap in de ontwikkeling van de organisatie.
In de vorige Nieuwsbrief heb ik gemeld dat we sinds 2015 ruimtes en ICT ondersteuning huurden van Ipse de Bruggen. We zijn Ipse de Bruggen erg dankbaar voor de goede zorgen en ondersteuning op die gebieden in de afgelopen jaren en gaan de warme banden die we hebben met de bestuurders en medewerkers graag behouden en de samenwerking intensiveren.
Nieuw adres Mijn Geldkompas
Vanaf 8 februari 2019 zijn wij gevestigd in Alphen aan den Rijn. U heeft dat kunnen lezen in ons verhuisbericht dat u hebt gekregen. Voor de volledigheid noem ik nog even het nieuwe adres: Europalaan 16 , 2408 BG in Alphen aan den Rijn. ( in het Tauro gebouw). Wij huren daar een aantal ruimtes. In het Tauro gebouw zijn meerdere ondernemingen gevestigd. Er is een centrale receptie in het gebouw aanwezig om bezoekers te ontvangen. Het gebouw ligt op loopafstand van het NS station in Alphen aan den Rijn en is rolstoel toegankelijk.
We stellen het op prijs als u bij ons op bezoek wilt komen. We laten graag onze nieuwe werkomgeving aan u zien. U kunt zich dan melden bij de receptie op de begane grond en wij zullen u dan ontvangen. Als u vooraf belt om een afspraak te maken dan zal uw contactpersoon aanwezig zijn.
Rekening & Verantwoording 2018
Zoals wellicht bekend is het elk voorjaar tijd om de Rekening & verantwoording aan te leveren bij de Rechtbank. Voor de cliënten waar Mijn Geldkompas Bewindvoerder/Curator van is , verzorgen wij dat zelf uiteraard. Voor de cliënten waar wij inkomensbeheer voor verzorgen moet de bewindvoerder/curator dat zelf doen en aanleveren. Wist u dat Mijn Geldkompas de Rekening & Verantwoording ook voor u kan verzorgen als u dat wilt? Wij kunnen zaken dan zo voorbereiden dat u ( bij akkoord) de R&V nog moet ondertekenen en opsturen naar de Rechtbank. U kunt in de tarieven zien wat de kosten daarvan zijn.
Mentorschap en Curatele
In de vorige nieuwsbrief heeft u kunnen lezen dat er een uitbreiding is gekomen bij Mijn Geldkompas met 2 medewerkers, waarvan 1 medewerker mentorschap en curatele. We constateren een toename in de aanvragen voor mentorschap ( vaak in combinatie met beschermingsbewind) en/of curatele. Deze medewerkers hebben een HBO zorg gerelateerde opleiding en ook ervaring in de zorg voor verstandelijk beperkten. Dat maakt dat het contact met cliënten, maar ook met betrokkenen, begeleiding en hulpverlening, op een professionele wijze plaats vindt. We hebben de intentie om in 2019 ook meer informatie te gaan geven over deze afdeling binnen Mijn Geldkompas.
Met de cliënten waar wij mentor/curator van zijn is minimaal 1 x per maand contact met de bewoner en/of de begeleiding van die cliënt. Dit kan via de telefoon of door een bezoek af te leggen. Onze taak is om de belangen van de cliënt te behartigen. Als curator is dat zowel op financieel als op zorginhoudelijk gebied. Als mentor is dat alleen op zorginhoudelijk gebied.
Als zorginhoudelijk verantwoordelijke houden we zicht op de zorg/begeleiding aan de cliënt en nemen hier besluiten in, in overleg en samenwerking met de cliënt en begeleiding. We zijn bijvoorbeeld aanwezig bij de Zorgplan bespreking van de cliënt en tekenen daar ook voor.
Samenstelling Bestuur Mijn Geldkompas
In verband met het vertrek van een van onze bestuursleden is het bestuur van Mijn Geldkompas op zoek naar een nieuw bestuurslid.
Het bestuur komt zes keer per jaar bijeen om met de directeur de lopende zaken door te nemen. De hoofdtaak van het bestuur is het, in overleg met de directeur, bepalen van het beleid.
We zoeken een bevlogen, enthousiaste bestuurder die zich betrokken voelt bij mensen met een verstandelijke beperking. Een achtergrond in de PR is een pré.
Heeft u vragen dan kunt u contact opnemen met Mariët Tonen, zij is voorzitter van het bestuur. U kunt haar bereiken via 06-25146032.
Wat wilt u van ons weten?
U hebt zojuist de nieuwsbrief gelezen van Mijn Geldkompas. Zijn er onderwerpen waarover u meer wilt weten dan in deze nieuwsbrief staat, of andere onderwerpen waarin u geïnteresseerd bent, laat het ons dan weten. Deze nieuwsbrief is namelijk voor u. U kunt ons bereiken via administratie@mijngeldkompas.nl en u kunt op de website meer lezen over ons en daar ook een reactie geven of vraag stellen. Deze en vorige nieuwsbrieven zijn ook terug te lezen op www.mijngeldkompas.nl.
Namens medewerkers en bestuur van Mijn Geldkompas,
Hartelijke groet,
Huib van Vliet
Directeur Mijn Geldkompas