Mijn Geldkompas geeft tweemaal per jaar een nieuwsbrief uit voor bewindvoerders, mentoren, curatoren en naastbetrokkenen van haar cliënten. Voor u ligt de nieuwsbrief najaar 2018. De nieuwsbrief wordt ook gezonden aan Raad van bestuur, directeuren, zorgmanagers en woonlocaties van Ipse de Bruggen. Wij wensen u veel leesplezier!
Inhoud van deze nieuwsbrief
- Inleiding
- Verhuizing Mijn Geldkompas
- Cliëntbegrotingen 2019
- Tarieven
- Nieuwe medewerkers Mijn Geldkompas
Inleiding
Na een zomer met heerlijke temperaturen is de herfst dan eindelijk begonnen. Het jaar 2018 loopt op zijn einde en de eerste voorbereidingen op de maand december zijn al merkbaar. Elk jaar heeft zijn regelmatig terugkerende zaken. Dit laat zich goed combineren met het vorm geven aan nieuwe zaken voor de toekomst.
Einde jaar betekent voor Mijn Geldkompas bijvoorbeeld individuele cliëntbegrotingen opstellen en versturen. De afgelopen periode is ook aandacht geweest voor de toekomst van Mijn Geldkompas. De voorbereidingen voor een verhuizing zijn inmiddels in volle gang.
Verhuizing Mijn Geldkompas
In 2018 zijn de plannen voor een verhuizing van Mijn Geldkompas uitgewerkt en hebben geresulteerd in een keuze voor een verhuizing naar Alphen aan den Rijn. Zoals u wellicht weet huurt Mijn Geldkompas vanaf 2015 kantoorruimte aan de rand van het landgoed van Ipse de Bruggen , Hooge Burch, in Zwammerdam. Deze locatie voldoet niet meer aan de eisen die wij stellen aan een goede en representatieve behuizing. Faciliteiten die wij huurden van Ipse de Bruggen gaat Mijn Geldkompas met de verhuizing voortaan zelfstandig verzorgen. Genoemde huisvesting en ICT ondersteuning, als ook een nieuw telefoonnummer geven daar blijk van. Planning is om in januari 2019 daadwerkelijk over te gaan naar ons nieuwe adres. U zult hier nog een verhuisbericht van ontvangen.
Het nieuwe adres zal worden: Europalaan 16 , 2408 BG in Alphen aan den Rijn. ( in het Tauro gebouw). Wij huren daar een aantal ruimtes. In het Tauro gebouw zijn meerdere ondernemingen gevestigd. Er is een centrale receptie in het gebouw aanwezig om bezoekers te ontvangen. Het gebouw ligt op loopafstand van het station in Alphen aan den Rijn . Ook dat zult u in ons verhuisbericht kunnen zien.
We hebben er heel veel zin in.
Individuele cliëntbegroting 2019
Elk najaar worden de begrotingen voor het komende kalanderjaar opgesteld. Vorig jaar is begonnen met het van te voren invullen van de begroting waar het de uitgaven binnen de woonlocatie betreft. Met ingang van dit jaar hebben de bewindvoerders/curatoren van cliënten die bij Mijn Geldkompas zijn aangesloten een kolommen overzicht gekregen van de totale begroting 2018 met uitgaven vs werkelijk van 12 maanden ( september 2017 – augustus 2018). Daarbij ook een begrotingsvoorstel voor het komende jaar van die posten. Doel is bewindvoerder/curator te informeren, onder andere als voorbereiding op een gesprek met de persoonlijk begeleider over een gedeelte van de begroting 2019, namelijk de uitgaven op de woonlocatie.
Wanneer opmerkingen tot aanpassing bij Mijn Geldkompas verwerkt zijn volgt een begrotingsvoorstel 2019 die ter goedkeuring wordt aangeboden aan de bewindvoerder/curator.
Tarieven 2019
Besloten is om de tarieven voor 2019 niet te verhogen. De tarieven voor 2019 kunt u inzien en downloaden op onze website https://mijngeldkompas.nl.
Nieuwe medewerkers Mijn Geldkompas
Mijn Geldkompas heeft een uitbreiding van medewerkers gekregen per 1 november 2018. Er is een medewerker mentorschap en curatele aangenomen. Haar naam is Annelies Kroon. Mijn Geldkompas heeft nu 2 medewerkers mentorschap en curatele in dienst.
Per 1 november 2018 is ook Ilona Wassenaar als administratief medewerker in dienst gekomen. Met de uitbreiding van medewerkers beogen we de groei van het aantal dossiers mentorschap en curatele te volgen en de kwaliteit van dienstverlening voor de aangesloten cliënten nog beter te laten zijn. Beide medewerkers zullen zich hieronder kort voorstellen.
Hallo, mijn naam is Annelies Kroon en ik ben per 1 november bij Mijn Geldkompas begonnen als medewerker mentorschap en curatele. Hiervoor ben ik 8 jaar werkzaam geweest bij Ipse de Bruggen als begeleidster. Inmiddels heb ik er al een aantal werkdagen opzitten. Ik ben warm ontvangen door mijn nieuwe collega’s en ik heb ontzettend veel zin om hier aan de slag te gaan!
Hallo, ik ben Ilona Wassenaar en ben 37 jaar. Ik woon in Alphen aan den Rijn samen met mijn man en sinds februari 2018 is ons gezin uitgebreid met onze zoon. Voordat ik bij Mijn Geldkompas mocht komen werken heb ik ruim 15 jaar bij een groot gerechtsdeurwaarderskantoor gewerkt. Door veranderingen in de organisatie merkte ik dat ik niet meer op mijn plek zat. Ik wilde graag mensen helpen en dat kon ik niet meer. Nu, bij Mijn Geldkompas ben ik blij dat ik wel weer mensen mag gaan helpen, want dat is wat ik het liefste doe. Ik heb er heel veel zin in.
Wat wilt u van ons weten?
U hebt zojuist de nieuwsbrief gelezen van Mijn Geldkompas. Zijn er onderwerpen waarover u meer wilt weten dan in deze nieuwsbrief staat, of andere onderwerpen waarin u geïnteresseerd bent, laat het ons dan weten. Deze nieuwsbrief is namelijk voor u. U kunt ons bereiken via administratie@mijngeldkompas.nl en u kunt op de website meer lezen over ons en daar ook een reactie geven of vraag stellen. De nieuwsbrief is ook terug te lezen op de website.
Namens medewerkers en bestuur van Mijn Geldkompas,
Hartelijke groet,
Huib van Vliet
Directeur Mijn Geldkompas